itcomesfrom

Hy

Publicerad 2012-04-29 16:19:55 i Kost och hälsa,

Alla vill ju ha bra hy och vara fria från finnar. Själv har jag inte alls problem med finnar och jag tror att så länge man tvättar ansiktet morgon och kväll med lite lite tvål (om man har smink) och smörjer in det med återfuktande kräm så slipper du en massa finnar och din hy blir jämnare. Jag gör det och det funkar, tro mig! Man behöver inte alltit köra värsta kittet med en massa sminkbortagning i olika steg, om det inte funkar såklart.

Det är klart att jag ibland använder någon form av sminkborttagning eller rengöringsservetter men mestadels så tvättar jag bara ansiktet nogrant och smörjer in det. Det är bara mitt tips och det funkar för mig, så det är värt att testa om man har problem med hyn :) Men alla är ju olika och det funkar olika för olika människor så man får helt enkelt testa sig fram. Tänk även på att huden påverkas av hur du mår i övrigt, är du stressad och sover för lite, finns det risk för sämre hud!
Bild från google

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela